21 Μαρτίου 2023

Αύγουστος 2021 Γαλλική - Ιταλική ριβιέρα

Σε αυτό το ταξίδι μας δεν ξέρω αν γίνεται να αποτυπώσω όλες τις στιγμές και τις λεπτομέρειες.
Ίσως γιατί ήταν μια διαδρομή με αυτοκίνητο που θα ξανακάναμε χωρίς δεύτερη σκέψη , χωρίς να σκεφτούμε λεπτό τα 4000χλμ που κάναμε.

Ξεκινώντας λοιπόν από Αθήνα φτάσαμε το απόγευμα στην Ηγουμενίτσα ,για να μπούμε στο καράβι για Ανκόνα.

Κατά τις 11.00 το πρωί φτάνουμε και ξεκινάμε να ανεβαίνουμε προς Κιότζια παίρνοντας όπως συνηθίζουμε το παραθαλάσσιο αυτοκινητόδρομο,με αυτό τον τρόπο γνωρίζουμε τα μέρη που πηγαίνουμε καλύτερα και νιώθουμε πιο ντόπιοι ας πούμε.

Η Choggia λοιπόν είναι ένα γραφικό ψαροχώρι , με τα χρωματιστά σπίτια και κανάλια που το διασχίζουν να με κάνει να το αγαπήσω τρελά.
Θα δεις τους ψαράδες να ξεκουράζονται στο μεγάλο λιμάνι ,ενώ ντόπιοι ,τουρίστες και περαστικοί κυκλοφορούν παντού με ποδήλατα, συνήθως ηλεκτρικά ,με βάρκες και γόνδολες. Καταπληκτικά εστιατόρια με θαλασσινά και τρατορίες ,αλλά και με επιλογές για γρήγορο και οικονομικό φαγητό

Αργά το απόγευμα φτάνουμε στη Βενετία, γιατί ποιοι είμαστε εμείς που μπορούμε να αντισταθούμε.
Μια βόλτα με τα πλεούμενα λεωφορεία, στοιχίζει περίπου 6,00 ευρώ να φτάσεις στην πλατεία του Αγ. Μάρκου σε 45' . Επειδή ήμασταν σε περίοδο covid τα μαγαζιά έκλειναν νωρίς ,οπότε δώσαμε το γνωστό ραντεβού πως θα τα ξαναπούμε σύντομα και φύγαμε αργά το βράδυ για το ξενοδοχείο μας στην Παρόνα, κοντά στη λάγκο ντι Γκάρντα.(στο δρόμο μη ξέροντας πως υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας μας σταμάτησε περιπολικό για έλεγχο εγγράφων, πιστοποιητικά εμβολιασμού ,ταυτότητες, άδεια Ι.Χ)

Ξυπνήσαμε και μετά από καλό πρωινό ξεκινήσαμε για το γύρω της λίμνης.
σταματήσαμε σε πόλης που αγαπώ,
Peschiera del Garda 💚

Lazise,
Malcesine (αφήστε το αυτοκίνητο σε πάρκινγκ και κατεβείτε με τα πόδια προς τη λίμνη, αξίζει) 💚
Πόλεις από την πλευρά της επαρχίας της Βερόνα

Torbole
Riva del Garda
Πόλεις της επαρχίας του Νότιου Τυρόλου

Limone sul Garda(κατεβείτε με το αυτοκίνητο μέχρι τις όχθες της λίμνης και θα βρείτε παρκινγκ να αφήσετε το αυτοκίνητο) 💚

Gardone Riviera
Salo
Lido di Lonato
Desenzano del Garda
Πόλεις της Λομβαρδίας
(Σας έβαλα καρδούλα στις Πιο αγαπημένες από τις αγαπημένες μου)
💚
Το βράδυ βόλτα για να δούμε στην πανέμορφη Βερόνα με τα ποδήλατα

Ρωμαϊκά ευρύματα στο κέντρο της πόλης

Η αρένα που σήμερα φιλοξενεί σπουδαίους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο

και φαγητό σε καταπληκτική τρατορία που είχα ξαναεπισκεφτεί .

Φεύγοντας από τη Λομβαρδία με κατεύθυνση προς Γαλλία, κανονίσαμε να πιούμε τον καφέ μας στο ωραιότερο χωρίο της λίμνης
το Sirmione,
μια καστροπολιτεία με πολύ τουρισμό και ιδιαίτερη κίνηση τις τουριστικές περιόδους.

Επιλέξαμε να μην μπούμε στον αυτοκινητόδρομο που πάει προς Τορίνο και έτσι γνωρίσαμε την πανέμορφη περιοχή του Κούνεο

Το δωμάτιο που κλείσαμε στη ορεινή Cortemilia ''a casa di Anna'',άνηκε σε μια γλυκύτατη Σισιλιάνα και το συζυγό της.

φεύγουμε για Ιταλογαλλική ριβιέρα με στάση στο χωριό Camerana

Επόμενες στάσεις η Menton και το San Remo.

Λίγα χλμ μετά βλέπουμε από ψηλά στις στροφές το Monte Carlo ,πρωτεύουσα του Πριγκιπάτο του Μονακό,

Nice

Cannes

Aργά το βράδυ με πολύ κούραση , έχοντας κάνει αρκετό ποδήλατο ,περπάτημα και πολλά χλμ με το αυτοκίνητο γυρίσουμε για ξεκούραση στο Κούνεο.

Το πρωί χαιρετίσαμε τους φιλόξενους Ιταλούς και ξεκινάμε για Γένοβα,με πρώτη στάση Savona και μετά Varazze

Αφού αφήσαμε τα πράγματα μας στο Casa dei nonni ,με την ιδιοκτήτρια να έχει σπουδάσει Ελληνική φιλολογία, μάθαμε λεπτομέρειες και χρήσιμες πληροφορίες για την ευρύτερη περιοχή.
Η Γένοβα είναι από τις ωραιότερες Ιταλικές πόλεις, διαθέτει ένα τεράστιο λιμάνι , έχει καταπληκτικά κτήρια, τεράστιες πλατείες και φανταστικές γειτονιές και το βασικότερο βλέπεις ανθρώπους από όλη παντού .

Την επόμενη φεύγουμε για να ανακαλύψουμε τη δυτική πλευρά της Ιταλίας ,τις ακτές της Λιγουρίας θάλασσας

η παραλία του Bogliasco

Porticciolo di Camogli

μια βόλτα με τα ποδήλατα στο Camogli που είναι πανέμορφο

στάση για γλυκά στο Rapalo

Ότι ωραιότερο είχαμε δει ποτέ το βιώσαμε στο Portofino,η αισθητική και ο απίστευτος πλούτος, είναι μοναδικά. Η φύση και η θάλασσα μέχρι να φτάσουμε, με τα πόδια και με το ποδήλατο(αφού απαγορεύονται τα αυτοκίνητα) στον όρμο του πορτοφίνο , μας άφησαν άναυδους.

Συνεχίζουμε για να δούμε τα χωριά του Cinque Terre
πρώτη στάση μας το Ριοματζόρε που όπως τα περισσότερα ιταλικά θέρετρα αφήνεις μακριά το αυτοκίνητο και πηγαίνεις με τα πόδια. Μεγάλη η ανηφόρα στην επιστροφή , αλλά το τοπίο με αποζημίωσε αφού δεν θα ξεχάσω ποτέ την ομορφιά και τη γραφικότητα του. Ένα ψαροχώρι ,που βλέπεις τους ντόπιους να ασχολούνται με τα δίχτυα τους και τις δουλειές τους , φωνάζοντας μεταξύ τους δυνατά, γελώντας και πειράζοντας τους περαστικούς που καταφτάνουν ασταμάτητα.

Riomaggiore

Η Verazza είναι κυριολεκτικά σαν σκηνικό ταινίας, τζελατερίες , οι ντόπιες σπεσιαλιτέ ,αυτοσχέδια χωνάκια με τηγανιτά θαλασσινά ,ντόπιες μπύρες, αλλά και μικρές τρατορίες ,είναι κάποια από τα πράγματα που σας συστήνω να ενδώσετε

Το βράδυ μετά από πολύ κούραση έχουμε κάνει κράτηση στο Altopascio με σκοπό να εξερευνήσουμε τη γύρω περιοχή.

για πρωινό καφεδάκι πάμε Piza

μια βόλτα για το μεσημεριανό μας στη Firence

αργότερα επισκεπτόμαστε στη αγαπημένη μας πόλη Lucca

Tο Restoranti santi Peccanti είναι εκπληκτικό και το προτείνω ανεπιφύλακτα

το βράδυ ζωντανή μουσική στο υπαίθριο μπαράκι San Colombano που βρίσκεται στα τείχη της πόλης

κατακόμβες και τούνελ κάτω από τα τείχη

η διάσημη στρογγυλή διάσημη πλατεία της Λούκα

Το επόμενο πρωί φεύγουμε προς τα Ανατολικά και σταματάμε

για καφεδάκι και μπρουσκετάκια στο Πράτο

αργότερα μια γρήγορη βόλτα στο πανέμορφο χωριό Civitella in val di Chiana

Διαμονή για δυο μέρες στο Αρέτσο και τη μοναδική Σιένα για ολοήμερη βόλτα

η κεντρική πλατεία της Σιένα Piazza del Campo,με κλίση προς τα κάτω στο κέντρο της σχήμα αχιβάδας, αφού ήταν αρένα για ιπποδρομίες από τη Ρωμαική εποχή.

τα πρόσωπα των νικητών απ τις ιπποδρομίες κρεμασμένες σε έκθεση φωτογραφίας στο κέντρο της πόλης.

οι λάμπες στους δρόμους της Σιένα είναι όλες με διαφορετικά οικόσημα, δυο φορές το χρόνο μέχρι και σήμερα γίνονται αγώνες ,Palio di Siena και το σύμβολο της συνοικίας, γειτονιάς που κερδίζει, διακοσμεί και τα φώτα της πόλης.

Στο Αρέτσο που πήγαμε πρώτη φορά, πραγματικά ξετρελαθήκαμε.
Οι ντόπιοι μας ανέφεραν από νωρίς πως εκεί έγιναν γυρίσματα για την ταινία la vitta e bella μάλλον είναι πολύ περήφανοι, οπότε εμείς μέσα στο πνεύμα γυρίσαμε όλη την πόλη σπιθαμή προς σπιθαμή.
Η κεντρική πλατεία με κλίση και αυτή

στο ριστοραντε Essenza Dario e Anna στην Piazza Grande ,δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την προσεκτική και αναλυτική παρουσίαση του φαγητού.

Στο Chiosco del Prato που βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της πόλης μπορείς να απολαύσεις τοπικές λιχουδιές ,καφέ και ποτό μέχρι αργά.

Την τελευταία μας μέρα, φεύγουμε προς Περούτζια πανέμορφη , έχοντας βρει να μείνουμε κάπου κοντά στην Ανκόνα
Mondavio ,Museo Rocca Roveresca

Φαγητό και διαμονή στο Castagno Albergo, καλό και οικονομικό φαγητό

Επιστρέψαμε Ελλάδα και φυσικά πήγαμε για τυρόπιτες στο Select στα αγαπημένα Γιάννενα.