07 Μαρτίου 2023

Ταξίδι ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2019 σε Αλβανία - Β.Μακεδονία

Αυτή τη φορά είμαστε προετοιμασμένοι.
Έχουμε κάνει τις κρατήσεις μας, στην Αλβανία ,Ksamil ,είχαμε δώσει προκαταβολή στο ξενοδοχείο που βρήκαμε σε μια διαδρομή μας στο ταξίδι του Ιουνίου, ενώ στη Β. Μακεδονία,Οχρίδα  μέσω Booking.
 Έτσι αρχές Αυγούστου περνώντας μια βόλτα από το ,απίστευτο, σπίτι των αγαπημένων φίλων, Τζίνα, στο Κεράσοβο της Κόνιτσας, κατευθυνόμαστε προς το σύνορο της Κακαβιάς.
Περάσαμε με μια καθυστέρηση δύο ωρών ,που εκείνες τις μέρες λόγω αδειών είναι αναμενόμενο.
Πρώτη στάση για καφέ το Μπλε Μάτι, ένα πανέμορφο μέρος, λίμνη μέσα σ' ένα καταπράσινο τοπίο, μεταξύ Κακαβιάς και Αγ. Σαράντα ,που αξίζει ,σε όχι τουριστική περίοδο να επισκεφτούμε ξανά.
Το απόγευμα φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας στο Ksamil που το προτείνω ανεπιφύλακτα ,Hotel Mare, το ευγενέστατο ζευγάρι που μιλάει τέλεια ελληνικά και μαζί με τα παιδιά τους έχουν στήσει μια ζεστή, φιλόξενη ,με πολλές ανέσεις επιχείρηση.
  Το πρώτο βράδυ ξεκουραζόμαστε στην παραλία μας και τρώμε καταπληκτικά σε τοπικό εστιατόριο
Όμως το πρωί ο αρχαιολογικός χώρος στο Βουθρωτό με ξαναπεριμένει και φέυγουμε από νωρίς .
 Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την περιοχή στο Δέλβινο, με τα ίχνη των προηγούμενων δεκαετιών να διακρίνονται σε όλη την πόλη
Την τρίτη μας μέρα χαιρόμαστε τις καταπληκτικές οργανωμένες παραλίες και οργανώνουμε βόλτα στα γύρω νησάκια με καραβάκια που φεύγουν από την παραλία Lori beach.
Την προτελευταία μας μέρα ξεκινάμε για  τους Αγ. Σαράντα με μια στάση στο πύργο Λεκούρσι ,για φωτογραφίες από το ψηλότερο σημείο της πόλης και μετά φαγητό και ποτό.
   Μετά τις πέντε μέρες που μείναμε στο Ksamil ξεκινήσαμε για Β. Μακεδονία
Η διαδρομή που επιλέξαμε είναι από τα σύνορα της Στρούγκας, αφού από τα άλλα του Πόγραδετς περάσαμε πρόσφατα.
Έτσι μέσω Φιέρ και Εμπασάν πάμε προς Στρούγκα.
Μια όμορφη , μικρή παραλίμνια πόλη ,με μουσουλμανικές επιρροές, χωρίς γυναικεία παρουσία στους δρόμους ,μιναρέδες και με λίγα μαγαζιά για φαγητό ή ποτό.
Το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, όπου και ξεκουραστήκαμε.
Αξίζει να επισκεφτείς στην Οχρίδα ,το αρχαίο ελληνικό θέατρο,που διοργανώνεται το
(Οχριντ Φεστ (Охридски Трубадури), μουσικό φεστιβάλ τον Αύγουστο στο οποίο συμμετέχουν μουσικοί από όλη τη Βαλκανική χερσόνησο. Το φεστιβάλ διαρκεί για τέσσερις ημέρες, που χωρίζονται σε Νύχτα Πρωτοεμφανιζόμενων, Λαογραφική Νύχτα, Ποπ Νύχτα και Διεθνή Νύχτα),επίσης
τις εκκλησίες  Αγ. Σοφίας , του Αγ. Ιωάννη ,Αγ. Παντελεήμονα ,είναι μια πόλη που είναι γνωστή για τον μεγάλο αριθμό των εκκλησιών , καθώς και την παλιά πόλη με τα σοκάκια και τις καμάρες της .
Επίσης προτείνω τη βόλτα με τα τοπικά σκάφη για να δεις μέσα από τη λίμνη την πανέμορφη πόλη .
Μια από τις πέντε μέρες μας κάναμε μια βόλτα γύρω από τη λίμνη της Μεγάλης Πρέσπας που από τις πλευρές που είδαμε ,Αλβανίας και Β. Μακεδονίας ,δεν μου προκάλεσε και ιδιαίτερο ενδιαφέρων.
Στην επιστροφή περάσαμε από τη Μπίτολα, μια όμορφη πόλη γεμάτη μαγαζιά, που μπορείς να βρεις ότι είδους διασκέδασης προτιμάς.